Pages

klik klik klik

Sunday, October 6, 2013

#SundaySong : #1 Blackrose - Penantian

Salam..disebabkan hari ni hari ahad, so aku namakan lah SundaySong..just like a segment untuk kongsi lagu yang terasa nak dikongsi..tak kisah lah lagu melayu, omputeh, kpop, yendon, hindustan, dangdut skalipun..yang klasik, lama, oldschool, baru-baru or yang tengah meletop..senang cerita yang terlintas lah..tak kisah jugak terkeluar dari hati, tershuffle dari song playlist or terdengar dari radio..

Sharing di sini jugak boleh dari apa jua bentuk..nak letak lirik ke..mv ke..kord ke..or nak share cerita korang di sebalik lagu tu boleh..haaa..panjang pulok mukadimah..

For the SundaySong yang pertama ni, aku pilih lagu Penantian by Blackrose..kenapa?sebab terdengar dari lagu-lagu ibu..hehe..

Bila aku dengar lagu ni, aku rasa macam tersentuh pulak..tak tahu lah kenapa..rasa macam ada chemistry gitu.. dengarlah sendiri..lagu-lagu jiwang ni memang sesuai untuk orang-orang yang sunyi macam aku ni..muahaha..sepi la sangat..

"tetap setia menantimu"..part yang paling aku suka sekali!


Lirik lagu Penantian by Blackrose

Sepi di kamar ini
Hanya lilin tuk menerangi
Beginikah seksanya
Hidup dalam penantian
Ditabir tirai malam
Ada insan kesepian sendirian...

Setiap detik-detik ku lalui
Jiwaku gelisah membisu
Tetap setia menantimu
Bayanganmu entah di mana

Mengapa harus kita ditemukan
Kalau akhirnya meresahkan
Apakah aku satu persinggahan
Pengubat rindu... oh...

Kau dahagakan...
Ku kehausan...
Setitik rasa
Pada bayangan yang tak pasti... oh...

Kau nyalakan perasaan
Mengukir kemesraan
Mungkinkah ada sinar
Bersama impianku

Dah telah ku duga
Suasana keindahan seketika
Aku tetap menanti mu

Kau dahagakan...
Ku kehausan...
Setitik rasa... oh...
Aku tenggelam...
Kehampaan...
Sendirian...

Mana sinaran ?...
Terangilah hidupku
Tak sanggup lagi... aku... sepi...


xoxo,
samofa

No comments:

Post a Comment