Pages

klik klik klik

Monday, September 23, 2013

Cerita di dalam bas

Salam..

Pagi tadi..like usually..tunggu bas before pergi kelas..after long time waiting, bersesaklah naik bas..seat kosong memang harapan jelah..so berdiri lah aku dengan sebelah tangan memegang seat sebelah dengan kuat..then bas bergerak..depan aku lelaki..makin lama makin ke belakang pulak dia..aku tak boleh nak ke belakang lagi sebab nanti tak ada tempat nak berpaut..haha..dalah beg ala-ala perempuan dia tu asyik nak langgar-langgar aku..sabar jelah..sampai padang kawad, bas berhenti kejap..ada yang nak naik and ada yang nak turun..

gambar hiasan

Lega sikitlah sebab ada jarak sikit dengan lelaki depan aku tadi..then, tetiba ada orang belakang yang macam tarik-tarik beg aku..bukan tarik kuat-kuat..lembut je..macam nak panggil lah..

Aku pun menoleh belakang..ada sorang budak lelaki ni tunjuk seat kosong kat aku..suruh aku duduk kat seat tu lah..

"bapak ah..gentleman gilee"

Aku yang agak blur-blur tu pun duduk jelah dekat seat tu..dia pulak terus jalan ke depan dan berdiri di tempat aku berdiri tadi..dalam hati aku ni seriusly terharu sangat..walaupun sekejap aku dapat seat tu, tapi perasaan tu...susah lah nak cakap macam mana..macam tak sangka, ada lagi orang-orang yang gentleman macam ni..with strangers..

Tapi sayangnya aku tak nampak pun muka dia..but surely i'll remember...

Jejaka berkemeja purple with beg belakang biru kotak-kotak..hope we will meet again..



p/s : inilah sikap orang melayu yang patut dicontohi..peace!! :)

xoxo,
samofa


No comments:

Post a Comment