Pages

klik klik klik

Friday, August 23, 2013

Kisah medical check up

Salam semua!!

Sedikit update utk hari ni..siang tadi aku buat medical check up..mmg wajib wat mende alah ni before masuk u..and aku tak suka..

Masa diploma dulu aku buat kat klinik pesakit luar pe bende entah namenye..tapi orang biase panggil mahmoodiah..haa macam pernah dengar kan..alaa..yang sebelah HSA tu..ok,grab it!

Kat situ oklah dari segi price..seingat aku kena bayar 5 hengget je..tapi nak tunggu nombor naik tu..haih..sabar jela..klinik kerajaan kan..

Tapi tadi aku take simple je..buat dekat pusat kesihatan utm..depan rumah tu je haa..senang!

Mula2 register..lembut and ramah je akak tu..boleh buat calon menantu..haha..mengarut!entah2 dah kawin..


Lepastu kena buat pembayaran..lapan puluh hengget kene..dalah cashier tu sebelah farmasi..bau ubat tu..kurang disenangi dek rongga2 hidung..kembang kempis je..

Lepas buat payment terus buat x-ray..then,pegi bilik lain utk timbang berat,ukur tinggi,cek mate dengan blood pressure..ok,aku makin berat..tinggi tak berubah..prestasi mata semakin bagus..and aku tak paham nak bace blood pressure..k stop..eh jap..yang settlekan aku kat situ budak praktikal utm..hensem doe..tergugat iman kejap..haha

Then buat urine test..tunggu complete then jumpe doktor..name die Dr. Omar and aku tak suka dia..dalah tak ramah..masam je macam ade masalah rumahtangge..pastu tanye aku cam konon2 nak ramah ataupun memecahkan kesunyian tapi silap dia adalah dia menggunakan nada marah..dia tanya cam orang malas nak bukak mulut..then aku yang terberangan ni tak dengar lah kan..then dia tanye lg "SAYA TANYA KURSUS APE?!"..tak boleh tanya baik2 ke..aku menjawab dengan tanpe rela "akaun"..dah settle dia mencakar ayam dekat borang aku..aku blah dengan penuh tatasusila plus senyuman manis dan mengucapkan "terime kasih"..mendalam nada tu..


alahai doctor

dapat doctor hensem camni..kene sedut darah pun aku sanggup..haha..

Then balik rumah..tidur..haha

Tu jelah pasal pagi tadi..

Nytes semua!!

Xoxo,
Samofa

2 comments: