Pages

klik klik klik

Thursday, August 29, 2013

Impian yang menyakitkan


IMPIAN YANG MENYAKITKAN

Dua jari kanan dan kiri
Rapat berdiri menyentuh kepala
Melakukan urutan melepaskan tegangan
Namun untuk seketika cuma
Terhenti pabila teringat si dia

Segera kembali ke posisi tadi
Menyimpan satu semangat satu tekad
Mata dipejam hipnosis diri
Nyahkan dia dari fikiran
Aku tahu aku mampu

Telapak kanan menyentuh hati
Diampu telapak kiri yang menguatkan semangat
Biarpun hanya menyentuh luaran
Dengarlah wahai hati
Jangan simpan dia bersamamu lagi

Impian yang hanya angan-angan kosong
Harapan yang memerlukan penantian
Seksanya tanpa jawapan
Bilakah semua ini akan berakhir
Tapi seksa lagi bertanya hati
Adakah penantianku bukan sia-sia?
Adakah harapan ku bersahut bahagia?
Adakah impianku kan menjadi kenyataan?

Tak sanggup aku memasang impian ini lagi
Kerna ku tahu kau tak mungkin
Tak mungkin memiliki impian seperti ku

Sudahlah..
Wahai hati janganlah kau berdegil
Aku tak mahu kau terluka nanti

Kerana aku pasti ini adalah
Impian yang menyakitkan..

jangan pasang impian yang menyakitkan


xoxo,
samofa

No comments:

Post a Comment