Pages

klik klik klik

Wednesday, June 26, 2013

Bestfriend vs Boyfriend

Assalamualaikum..

Bestfriend vs Boyfriend??
Kali ni nak story mory pasal bestfriend vs boyfriend..kalau korang la kan, mane satu yang korang utama kan?bff or bf? family?bagus..tapi!..tu tak masuk list lah..


Pendapat aku?
Alah..simple sangat la..mestilah aku pilih bestfriend a.k.a sahabat, bff, besties..kenapa ye?
Aku sendiri pernah mengalami situasi extravaganza macam ni..jangan ingat aku hanya omong-omong kosong ya..aku penulis yang berilmu..share from what i seen, feel and taste!

Kejadian ini berlaku ketika zaman persekolahan..zaman yang mengajar erti semangat setiakawan, kebebasan, percintaan monyet, keriangan and so on..too many..aku memang ada ramai kawan at that time..member-member hostel..geng sekelas..and also i have my bestfriend forever..kitorang selalu together-gether..sentiasa bersama dalam suka dan duka..itulah indahnya sahabat sejati kan..

zaman sekolah..we all used to be together ^^

Boyfriend pulak?hmm..sapelah nak kat aku kan..tak cantik mana pun..sebelah mata pun orang tak nak pandang..tapi ada lah jugak budak-budak ni yang nak usha-usha..tak cantik tapi comel kot aku..hehe..prasan!

gambar pakcik google


At last aku sangkut la kat sorang mamat ni..aku tak tahu lah part mana yang mamat ni yang boleh buat aku sangkut..maybe aku frust at that time and nak lupakan first love aku kot..

Nak dipendekkan cerita lah kan..bff aku ni memang tak berapa suka aku couple dengan mamat tu..mungkin dia takut kehilangan aku kot..haha..prasan lagi!tapi sudah tentunya aku mementingkan bff aku..lagipun masa remaja aku memang banyak dihabiskan dengan bff aku..dia je yang memahami aku..masa aku dengan boipren aku plak memang sikit sangatlah..


 all the time spend with my bff


Ada satu hari ni..aku ngan mamat tu plan nak dating..aku ok jelah..pastu bff aku lak ajak hangout..wah..mestilah aku nak hangout ngan bff aku..lagi best kot..haha..evil giler aku..aku bagitahu lah kat mamat tu yang bff aku ajak keluar..pastu mamat tu nak tacink pulak..ah sudah..tiba-tiba aku rasa aku macam jantan yang nak lepak dengan membe pastu awex dia merajuk..

Pastu aku cerita lah kat bff aku..aku kan suka bercerita ni..bff aku tu pulak memang pantang jantan merajuk-merajuk ni..lagi-lagi orang yang dia tak suka..dia pun cancel la plan hangout tu..nak kasi aku dating ngan mamat tu..tengok, betapa baiknya bff aku ni..

Tapi aku agak hampa lah sebab tak dapat nak hangout ngan bff..so, memang tak lah aku nak keluar dengan mamat tu..aku pun bagitahu lah mamat tu yang aku dengan bff tak jadi keluar..baru puas hati kau kan..pastu dia berpura-pura jadi baik..lebih kurang macam ni lah ayat dia "laa..kenapa tak jadi?pergi jela..sy betul-betul tak kisah"..tak kisah konon..yang kau bajet nak merajuk bagai tu hape..hebat lakonannya..hebat hebat !!

hebat lakonannya!!

Itulah kisahnya..hee..aku yang memilih sahabat daripada kekasih..buktinya..sekarang ni aku masih lagi ada bff aku dan aku sudah lama putus dengan mamat tersebut..


best friend forever

Moral of the story..agak malang lah siapa yang couple dengan aku..sebab aku tetap akan terus mementingkan sahabat aku..tak tahulah kalau sebab aku memang tak suka sangat pun kat mamat tu..so, tak payah couple2..jom kahwin terus..haha..

friends always be my side..we are happy to be single..yeah!!kecuali dua orang yang duduk di hujung sekali


Apa kata korang pulak? Share lah sikit..

xoxo,
samofa





7 comments:

  1. ermm... sahabat lah terbaek, susah senang carik sahabat, kekaseh buat hal carik sahabat, kekaseh... erm... bagi awak elok belum lagi kottt...

    ReplyDelete
  2. Bestfriend lebih baik sememangnya dari boyfriend. Tapi jangan lupa bestfriend bila dah ada boyfriend. Jangan pernah.

    ReplyDelete
  3. nanyi lagu najwa latif-sahabat.mp3 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ada dikala ku suka, dikala ku duka, disetiap tangisan dan juga ketawa...haha..ok hujan,

      Delete
  4. sahabat mencerminkan siapa kita. pilih sahabat yg baik, in sha Allah mendapat berat dr Ilahi. :)

    ReplyDelete